KL CC, Chinatown en de klamme deken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Chantal Huf - WaarBenJij.nu KL CC, Chinatown en de klamme deken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Chantal Huf - WaarBenJij.nu

KL CC, Chinatown en de klamme deken

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Mascara uitgelopen, rondlopen alsof je een natte winterjas aan hebt en zweet all over. Check! Dan weet je dat we zijn gearriveerd in KL CC oftewel Kuala Lumpur City Centre of zoals onze gids Sha zegt City under Construction. Hard op weg naar een ontwikkeld 1e wereldland. Bij voorbeeld per gezin 4 auto's rijden, lekker luxe. We zitten hier in de Chinese buurt. Vlakbij Petaling street. De eerste wandelingen door de broeierige stad zijn gemaakt. Oud en nieuw vloeit hier in elkaar over. Net als de twee rivieren in de stad. Kijk je aan voorkant van je hotel dan zie je een hoop bling bling. Maar de achterkant vertelt je een ander verhaal van zwervers in een krottenwijk met huisjes van plaatstaal. De kikkers in een pot op de markt vindt Amber maar zielig, maar een rijsttafel met lila rijstkorrels van de bloemblaadjes maakt gelukkig alles weer goed. Nu nog even die jetlag afschudden en we staan morgen fris aan de start. Welkom in Maleisie!

• 22 Juli 2017 - 10:06

Olga & Oscar Huf:

Hé vakantiegangers. Leuk om jullie te volgen.
    Er is blijkbaar nog niet veel veranderd qua de ligging van hotels sinds ik op mijn 17e jaar daar een stop over maakte. Van voren bont en van achteren …. Voor de kids zal deze reis een hele nieuwe ervaring zijn hoewel ze best al wat reizen achter de rug hebben, maar Azië is toch een heel ander ding. Snuif de cultuur op; kijk je ogen uit; laat je verwonderen; ervaar het met heel je lijf (veel zweet) en je weet dat je leeft! Het is voor jullie allemaal weer nieuwe bagage in de rugzak.
    Fijne tijd en dikke XXX O & O