Huskies en meer - Reisverslag uit Hossa, Finland van Chantal Huf - WaarBenJij.nu Huskies en meer - Reisverslag uit Hossa, Finland van Chantal Huf - WaarBenJij.nu

Huskies en meer

Door: Chantal Huf

Blijf op de hoogte en volg Chantal

28 December 2015 | Finland, Hossa

Vanmorgen vroeg met Cas geland in Lapland. De landingsbaan ijsvrij maken is hier standaard. Eenmaal buiten voel meteen de knisperende kou. Heel anders dan in Nederland. Onderweg naar het hotel zie je dat leegte in een land als Finland pure schoonheid is. overal naaldbomen bedekt met sneeuw en hier en daar zo'n geverfd houten huis in echte Scandinavische kleuren. Na de check in meteen naar de huskys. We krijgen uitleg van een heuse Viking met outfit van rendierhuiden en een dikke baard. Precies zoals je hem in gedachten zou hebben. Na instructies over remmen, sturen en de honden uit de knoop halen ga ik achterop de slee en Cas erin. Knisperende sneeuw en machtige natuur ontvouwt zich voor je neus. Pittige tocht: 2 uur door de taiga. -18. De laatste 30 minuten is afzien. Mijn wimpers zijn bevroren. We sleeën van licht naar donkerte in de bossen. 16.00 uur gaat de zon onder. Dan knuffelen we de honden en gaan aan de warme dranken, zalm op brood en heerlijke muffins met bessen. Als toetje komt onze begeleider nog even met 1 van de 2 huskypups langs. Zo zacht.....Vanavond is het helder. Kans op het Noorderlicht dus.....

• 28 December 2015 - 15:41

Olga En Oscar Huf:

Hallo "lievies".
    Dat is meteen aanpakken hè! Geen geteut maar meteen de slee op. Geweldig toch en dan als toetje zo'n puppy op je schoot, zo'n heerlijk bolletje wol. Het landschap zal inderdaad wonderschoon zijn in al haar leegte. Wij duimen voor jullie inzake het noorderlicht ook die ervaring zal jullie een leven lang bijblijven. Nog heel veel fantastische dagen. Dikke xxx

• 28 December 2015 - 20:39

Bianca Huf:

hoi chantal en cas heel veel plezier en geniet van elkaar en de avonturen!
    groetjes bianca en co