Sneeuwschoenen en rendieren - Reisverslag uit Hossa, Finland van Chantal Huf - WaarBenJij.nu Sneeuwschoenen en rendieren - Reisverslag uit Hossa, Finland van Chantal Huf - WaarBenJij.nu

Sneeuwschoenen en rendieren

Door: Chantal Huf

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 December 2015 | Finland, Hossa

Op de sneeuwschoenen door de bossen vandaag. Een pittige hike op een soort tennisrackets onder je voeten. Buiten is het -22 graden. Stilstaan of plaspauze is uitgesloten. Kou is hier heel verradelijk. Lopen is hier de enige optie. We trekken halverwege een enorm bevroren meer over. Een plaatje....de wereld van Frozen is er niets bij. We zijn op weg naar onze volgende slaapplaats. Weer een houten huisje. Maar altijd met sauna. Dat hebben de Finnen goed bedacht. Als we er zijn hebben we heerlijke soep. Als we weer gloeien vanmiddag gaan we met de slee van de bergen af. Dat wordt weer lekker slapen straks. Het is hier stil joh....

• 29 December 2015 - 15:28

Anton En Miranda :

Wauw mooi verhaal! In gedachten lopen wij met jullie mee. Hier wordt het de warmste december ooit. Missen de kou wel een beetje want dat maakt de winter juist ook zo bijzonder. Geniet van alles! Al iets groens gezien in de lucht?
    Veel plezier daar! Liefs A&M xxx

• 29 December 2015 - 17:54

Olga En Oscar:

Dat jullie op die tennisrackets überhaupt vooruit kunnen komen, knap hoor! In ieder geval weer heel wat anders aan je voeten en geen keuzestress welk paar of welke kleur je vandaag aan zult trekken. Wat kan het leven toch simpel zijn. De sauna in na zo'n barre tocht is geen onoverkomelijke luxe maar waarschijnlijk bittere noodzaak om alles weer een beetje door te laten stromen. Wat zullen jullie slapen!! Zaag die blokken hout maar heerlijk door. Liefs O & O xxxx

• 29 December 2015 - 18:21

Chantal:

Wat een belevenis is deze reis! Fysiek best pittig zo te lezen. Ben erg benieuwd hoe Cas het allemaal ervaart. Geniet ervan en wij volgen je verhalen. Xxxx Jasper, Chantal, Esmee en Emiel.