Jungletrekking, canopy en waterpret - Reisverslag uit Kuala Lipis, Maleisië van Chantal Huf - WaarBenJij.nu Jungletrekking, canopy en waterpret - Reisverslag uit Kuala Lipis, Maleisië van Chantal Huf - WaarBenJij.nu

Jungletrekking, canopy en waterpret

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lipis

Een pittige tocht vandaag. Een trekking door de jungle van 13 kilometer. Vooral klimmen. Dit is nodig om hoger te komen en de toppen van de jungle te bereiken. Het is heet en heel vochtig. 34 graden, blij dat de bladeren ons schaduw geven. Met wat tussenstops bereiken we de canopywalk. 5 grote hangbruggen verbinden de kruinen met elkaar. We lopen eroverheen. De touwen bieden houvast. Als je in de diepte kijkt zie je donkergroen en zwart. Wij hangen als het ware boven de vogels en de apen ipv eronder. De jongens doen het allemaal moeiteloos en liggen al snel weer in het zwembad te chillen. Amber "eiste" een voetmassage, want zoveel lopen en klimmen kan toch niet goed zijn voor je voetjes...
De volgende dag met onze billen weer in de boot. We trekken nu dieper het oerwoud in. Prachtige beelden gaan aan ons voorbij. Zo puur zagen we de jungle nog niet. Ijsvogels, watervaranen en hele grote vissen. We bereiken de waterval stroomopwaarts. Nu nog een klein stukje het woud door en dan tussen de gekleurde vlinders van de rotsen af springen. Toch wel wat anders dan een zwembad in de provincie. De avond verrast ons met een geweldige tropische bui. Uit het niks begint het te stormen en dan dikke donder, gevolgd door emmers regen. Heerlijk hoor. De natuur is weer gewassen...
Morgen de bergen in naar  de Cameron Highlands.

• 29 Juli 2017 - 19:07

Olga & Oscar Huf:

Zo, 13 kilometer afleggen in de jungle is geen sinecure. Het is de hoge luchtvochtigheid die het traject natuurlijk extra moeilijk maakt. En al helemaal met een kaboutertje van zes erbij. Knap gedaan! Zeker een voetmassage verdient en vast ook wel een dikke knuf.
    En hoe voelde het om als een aapje vanuit de boom naar beneden te koekeloeren? Of was alles zo dicht begroeid dat de grond nauwelijks zichtbaar was? Jullie waren wel heel hoog in de boomtoppen en dan over hangbruggen met touwen .... Het cadeau, de waterval, was het vast wel meer dan waard. Wat is een mens dan klein en de natuur zo overweldigend. Zo zie je maar: "wie veel reist kan veel verhalen". Fijn dat jullie dat ook aan de kinderen meegeven.
    Op naar het volgende avontuur!